Tänään tuo sitten tuli ja minäkin otin tietysti heti yhden itselleni. Laitan mielipiteitä enemmän kunhan olen paremmin laitteeseen tutustunut.
Pelejä on jo tullut testattua ja graafisesti N-gage on kyllä taas melkoisen edistyksellinen. Vaikka ruutu on pienempi kuin Nintendon GBA SP:ssä, tuntuu pelit paljon näyttävämmiltä ja varsinkin 3D-ominaisuudet ovat hyvällä mallilla. Ohjattavuus N-gagen nappuloilla on myös yllättävän hyvä, sillä itse en yleensä ole oikein tullut toimeen ristiohjaimien kanssa. Ainoa tuossa minua haitannut piirre on radion nappula, joka on lähellä ristiohjainta ja kun painan vahingossa sitä kesken pelin tulee samankaltainen paussi kuin PC:n windows-näppäimestä.
Pelin vaihto alkuun askarrutti minua suuresti, sillä koneen takakannen joutuu avaamaan ja akun ottamaan irti ennen kuin pelin saa vaihdettua. testasin asian ja totesin, ettei tuo kuitenkaan ole loppujen lopuksi kovinkaan suuritöinen juttu - onneksi.
Radio on myös hyväksi havaittu. Ilman korvanappiakin ääntä lähtee melko miehekkäästi ja kanavia voi ohjelmoida sisään muistiin 20 kappaletta. Pieni miinus radiossa on se, että vaikka kuuntelisit sitä kaijuttimista, tarvitsee korvanapin olla kiinni, koska se käyttää sen johtoja antennina. Sikamaista siinä mielessä, että vaikka mulla on langaton Bluetooth-korvanappi, en pysty silti kuuntelemaan radiota ellei johdot ole kiinni.
Puhuminen tähän "pelilaitteeseen" oli alkuun kyllä melko outoa, mutta nyt siihen on jo tottunut ja sen osaa laittaa oikein päin korvaansa vasten.